Askel eteen, kaksi taakse...

Ihan aina ei kaikki mene niinku on suunniteltu. Oikeestaan mun kanssa hyvin harvoin mikään menee niinku on suunniteltu, niin nytkin.


Ostin viime viikolla uuden auton. Vanha on jo viimisen vuoden ajan ollu siinä ja siinä että toimiiko, ja vähän väliä onkin pitäny jotain korjailla. Onneksi on iskä, joka tietää autot ja niitten vinkeet... ainaki yleensä.
No, tämä uus auto siis ostettiin, koska vanhalla jokainen kilometri on yhtä jännitystä että jättääkö välille tai jos ei auto ite jätä välille, niin vähintäänkin se jättää välille pakoputkensa (kirjaimellisesti..).
Uusi auto oli Citroen C5. Hyvä ajaa, iso, tilava, siisti. Automaattivaihteinen, jonka koin erityisen hyväksi asiaksi koska jenkeissä vuokra-autoissa on automaattivaihteet ja minä en ole sellasella koskaan ajanu, joten ois aika opetella.

Vaan kun se viikko sitten lauantaina ostettiin, niin sunnuntaina se ei enää lähtenykään käyntiin. Eikä maanantaina. Halusin heti purkaa kaupan, mutta isä halus koittaa korjata sitä ensi. Ja niinhän se yritti, kolme päivää...ja jotain pikkuvikoja löysikin mutta ei auttanut. Sitten se oli kolme päivää korjaamolla. Siinä kohtaa mulla jo rupes ihan totaalisesti hirttämään kiinni, vaikka normaalisti osaan pitää mölyt sisässäni enkä kyllä kovin herkästi sano pahasti yhtään kellekään. No, sitä vikaa ei sitten vieläkään löytynyt. -5 asteessa se lähti päälle, mutta sitä lämpimämmällä kelillä ei, paitsi jos oli pitkän aikaa lämppärissä. Ei todellakaan siis sopiva mulle, kun mulla niin usein on auto siellä sun täällä parkissa, jossa ei ole lämppärimahdollisuutta.
Sitten huollosta ilmoitettiin että ens viikolla rupeisivat tosissaan tutkimaan isommasti missä vika, mut siinä kohtaa ei vanhakaan auton omistaja enää suostunut maksumieheksi, joten suostui sitten mun tahtoon että kauppa puretaan. Mua ei jostain syystä huolittu mukaan autoa palauttamaan, vaan isä ja isosisko kävi sen palauttamassa mun ollessa vielä töissä... pelkäsivätköhän, että ku kerran on niin harvinainen tapahtuma päässy käymään että allekirjoittanut poltti päreensä, niin siinä vois tulla muutama ruma sana kauppiaalle??

No, ei muuta ku uutta autoa etsimään... siihen asti on pärjättävä vanhalla rämällä, joka muuten eilen keksi että se ei enää päästä mua autosta ulos kuin vänkärin puolelta. Sisään pääsee kyllä, mutta ulos ei...

Ihan niinku piti ei ole menny myöskään matkan suunnittelu. Olin kuvitellu, että ku lennot on varattu, niin sitten sitä oikeen kunnolla pääsee vauhtiin suunnitteluissa. Mitä vielä, koska mulla muka ois aikaa? Vähän olen katsellut majoituksia Yellowstonesta ja lähikaupungeista, sinne kun ollaan suunnistamassa ensimmäisenä. Koska matkustusaika on heinäkuussa, eli jenkit itsekin lomailee, on kaikki paikat täynnä. Jopa jo nyt, 4kk etukäteen, ei löydy mitänä majoituksia enää puiston sisältä, paitsi tietenkin jotain telttapaikkoja, joita voi olla että hyödynnetään kyllä osittain myös. No, onneks sentäs lähikaupungeista vielä jotain löytyi vapaana, joten alustavasti varasin majoitukset Livingstonista, West-Yellowstonesta ja lähtöpäivälle Island Parkista.
Nämä kaikki ovat veloituksetta peruttavia, joten suunnitelmatkin saa vielä muuttua. Edullisia majoituksia tuohon aikaan vuodesta tuolta päin on ihan turha toivoakaan,  halvin tais olla 55e / yö, kallein vajaa 80e / yö, vaikka joka paikasta otin sen halvimman vaihtoehdon.

Kevätkin pikkuhiljaa rupee toivottavasti tulemaan, ja se aiheuttaa joka vuosi pesänrakennusvimman, talokuumee ja eläinvauvakuumeen. Sopivaa kissanpentuahan olen metsästänyt jo reilusti yli puoli vuotta, joten ehkäpä se jossain kohtaa löytyy... lisäksi pitäs tehdä ite hautomakone, jotta sais haudotettua kanoilta pikku tipejä. Useampi tuttukin on pyytänyt, että jos saisivat ostaa muutaman tipusen keväällä.
Onneks melkein kaikki tarvikkeet jo löytyykin kotoa, jää nähtäväksi että koska saa aikaiseksi tehdä kaiken kiireen keskellä.



Hymyn laskettu aika olis 3 vko päästä, joten mä teen nyt duunia kuin hullu, että saan oletetulle synnytysviikolle pidemmän vapaan, ma-pe. Toivottaavasti siis maaliskuussa pääsen nuuhkuttelemaan koiravauvojakin!






Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tämän vuoden Usan roadtripin suunnitelma julki!

Mitä maksoi 3kk roadtrip Amerikassa?

Gibraltarin ihanat apinat