Reissun päällä pitkästä aikaa

Täällä ollaan Lontoon Heathrown lentokentällä, odottelemassa jatkolentoa Miamiin. Villen piti päästä vielä oluselle ennen lentoa ja mä katsoin sen sopivaksi ajankohdaksi naputtaa pientä päivitystä mitä tulevan pitää. Perhosia massussa kun pääsee ihan kaksin reissaileen ja näkemään taas vaikka ja mitä!

Kun kesällä löydettiin 400e edestakaiset lennot Miamiin, olihan ne pakko saada ja buukata reissu.
Loma tuleekin kyllä tarpeeseen rankan kesän/syksyn jälkeen... aiemmin jo kerroinkin että kesällä menetettiin Tytti-koira kohtutulehdukseen ja nyt jouduttiin pari viikkoa sitten luopumaan lauman vanhimmasta, meidän porukaan The Bossista, villakoira Lulusta. Lulu olikin toki jo vajaa 14v mutta kyllä se vaan syvältä kirpaisee silti.

Mutta keskitytäämpäs kivoihin juttuihin ja reissuun!
2 viikkoa ois siis reissua edessä, lennetään Miamiin josta sitten napataan taas auto alle ja kierrellään siellä sun täällä. Alkuperäinen suuntaa-antava reittisuunnitelma oli Miami-Key West- Tampa- New Orleans- Memphis- Nashville- Mammoth Cave national park-Atlanta-Orlando-Miami, mutta saa nähdä mikä tulee olemaan lopputulema. Ei oo varattu kuin ekan yön majoitus Miamista, kun on haluttu pitää reitti ihan avoimena.
Tältä siis näyttäis tällä haavaa lähempää ja kauempaa ;

Eilen jo lähdettiin aamusta ajamaan ja pysähdyttiin Tampereella jättämässä laumamme uusin tulokas Senya Hetan ja Mikon hellään huomaan ja käytiin vielä nelistään syömässäkin :) Helsingin päässäkin kerettiin käydä moikkailemassa tuttua kasvattajaystävää iltakahvin merkeissä, ai että nautittiin kun kerrankin ei ollu kiire!
Yö vietettiin Vantaalla Airport Hotel Pilotissa, johon sisältyi koko loman ajaksi autoparkki ja saatiin vielä hyvä aamupalakin vaikka lähtö hotellilta oli jo viiden maissa.
Voidaan suositella! Samassa hotellissa oltiin myös tammikuussa kun käytiin Roomassa.

Tällä kertaa ei sentäs tartte konetta vaihtaa kun kertaalleen, täälä jättimäisessä Lontoossa. Kyllä näytti ilmasta käsin niin järkyttävän kokoselta paikalta että totesin heti että taitaa olla isoin kaupunki ikinä missä oon ollut tai minkä oon nähny ilmasta.
Pitihän se tarkistaa, ja kyllä, Lontoo pitää ehdottomasti kärkipaikkaa niissä kaupungeissa missä oon ite käynyt, jää Los Angeleskin aika kauas taakse, tosin lähteestä riippuen ja laskentatavasta.
Wikipedia tietää kertoa että Lontoo on maailman 17. suurin kaupunki ja Lontoon metropolialueella asuu yli 15 miljoonaa asukasta, joidenkin lähteiden mukaan jopa 21 miljoonaa.

Tänne saakka lennettiin British Airwaysillä, ja nyt istutaan jo täälä Virgin Altanticin koneessa. Etukäteen mietittiin et minkähänlainen lentoyhtiö on, kun kumpikaan ei ole ennen tällä lentänyt mut voin sanoa että ainakin ensivaikutelma on loistava!
Portin odotusaulassa oli complimentary lehtiä vaikka miten, oli varaa valita! Itehän bongasin sieltä samantien jättipaksun morsiuslehden, sekä pari jotain muuta.

Tuuli oli myötäinen matkalla ja lento olikin perillä yli 30min aiemmin kuin mitä aikataulun mukaan olisi pitänyt olla.
Oltiin valittu hotelli sen perusteella että siihen sisältyi ilmainen shuttle kuljetus kentäntä hotellille ja toisinpäin, joten päästiin sillä näppärästi suoraan hotellin oven eteen ilman erillisiä maksuja tai harhailuja.
Hotellilla meidät vastaanotti meluava joukko nuoria ja vähän vanhempiakin juhlijoita, oli nääs happy hour, amerikkalaiseen tapaan. Eli siis ilmasta viinaa. No pitihän sitä sit iteki yhet drinksut käydä hakemassa ihan vaan sillä että ilmaseks sai. Mukavan virkistävä maku siinä helteessä, täällähän tosiaan oli vielä sillon illalla kun tultiin niin 27 astetta lämmintä.
Istuskeltiin hetki hotellin terassilla lämpimässä illassa ja kateltiin ihmisten menoa. Joku poika siinä pyöräili jolla oli maki-apina olkapäällä ja toinen pyörän korissa.... ehkä on siis laillista Floridassa? En tiedä.
Käytiin vielä kävelemässä rannalla, joka siis oli meidän Hotel Catalinan vieressä lähes. Ihana,  hiljainen hämärä ranta, kaupungin valot toisessa suunnassa ja palmujen kahina kun ne siinä tuulessa heilui.

Ei muuta kun silmät kiinni ja huomena sit pääsee "oikeesti" loman makuun kun ei tartte enää matkustaa muuta ku just sen verran mitä ny autoa haluaa ajaa!
Pari toooosi kivaa juttua onkin jo suunniteltu huomiselle eli maanantaille ja näyttääkin siltä että suunnitelmat on muuttunu jo sen verran ettei lähdetäkään heti aamusta kohti seuraavaa paikkaa vaan jäädäänkiin Miamiin vielä ainakin iltaan asti... stay tuned!

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tämän vuoden Usan roadtripin suunnitelma julki!

Gibraltarin ihanat apinat

Mitä maksoi 3kk roadtrip Amerikassa?