Enkelten kaupungissa

Pikkukaupunkien jälkeen oli vuorossa ihan pikkusen isompi kaupunki, Los Angeles.
Käytiin aamukävelyllä Malibu beachilla josta jatkettiin Santa Monica Pierille jossa vietettiinkin lähes koko iltapäivä ihmetellen ja käytiimpä vähän kattelemassa maailmaa korkeammaltakin kuuluisassa maailmanpyörässä.

Illaks ajettiin Pomonan koalle noin tunnin ajomatkan päähän Losin keskustasta koilliseen.
Oli hyvin erilainen koa kuin mihin oltiin totuttu sikäli että tää oli ihan urbaani, kahden ison tien risteyksessä, ison messualueen vieressä ja melua ja valoja oli koko yön, MUTTA, ilmeisesti tästä johtuen täällä ei ollut lapsiperheitä joten ei ainakaan tarttenut herätä lasten kiljumiseen. Vielä erilaiseks paikan tekee että telttapaikan viereen ei saanu autoa vaan se piti jättää kauemmas.
Muuten alue oli aika tylsä ja täyteen ympätty, mutta allas alue oli tosi kiva.

Ekana iltana tultiin paikalle vasta pimeän jo laskeuduttua joten laitettiin vaan teltta pystyyn ja kömmittiin nukkumaan kirkkaan katuvalon valaistessa teltan sisällekin.
Ei jatkoon!

Seuraavana päivänä oli alunperin ollut tarkoitus mennä elokuvastudiokierrokselle mutta Ville bongas leikkarin sisäänkirjautumisaulasta esitteen lentomuseosta joka oli jopa suht lähellä meidän majapaikkaa joten päätettiinkin mennä sinne.
On tullu nähtyä kyllä jos jonkulaista lentokonetta tällä reissulla! Näistä museoreissuista saa kyllä aika huikeesti paljon enemmän irti kun on tuollanen opas mukana joka osaa kertoa niistä vaikka ja mitä ;)
Tässä Planes of Fame -museossa oli pari harvinaisuutta mitä ei löydy mistään muualta, kuten A6M Zero joka oli ainut lentokunnossa oleva kyseistä mallia koko maailmassa. Nämä zerot oli japanilaisilla käytössä toisessa maailmansodassa.
Nähtävää ois riittäny vielä pidemmäksikin aikaa mutta kun lämpötilat huiteli taas 37 asteessa ja halleissa ei ollut ilmastointia niin alkas tulemaan olo sen verran tuskaiseksi että pari viimestä hallia mentiin vähän kiireemmällä läpi.

Loppupäivä kuluikin sitten leikkarin altaalla uidessa.

Maanantaina oli sitten aika sille studiokierrokselle! Oltiin arvottu Universalin ja Warnerin väliä, mutta kun saatiin niin monelta suosituksia nimenomaan Universalista niin suunnattiin sitten sinne.
Oltiin paikalla kutakuinkin heti sen avautuessa klo 11 ja jaksettiin kierrellä laitteissa ja näytöksissä aina sulkemisaikaan klo 18 asti.
Yöpaikka oli tällä kertaa varattu hotellista Huntington beachilta, mutta ennen sinne suuntaamista käytiin vielä katsastamassa Hollywood kyltti Griffith Observatoryltä ja ihailemassa kaupungin valoja pimenevässä illassa.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tämän vuoden Usan roadtripin suunnitelma julki!

Gibraltarin ihanat apinat

Mitä maksoi 3kk roadtrip Amerikassa?